Christmas tree with snow

Christmas time, the time to be grateful – Weihnachtszeit, die Zeit um dankbar zu sein

Tomorrow December is beginning and I’m totally having the Christmas fever already. I love the time before Christmas because so many people are in a better mood, the Christmas markets are everywhere and because it’s the time to be grateful for spending time with the family.

For me the Christmas market is such a small thing that makes my life happier. Everything is decorated and illuminated, the kids enjoy playing in the snow, the grownups are drinking Glühwein and eating gingerbread.

Christmas is important for me because I’m spending time with my family and I’m grateful for that. I’m really looking forward to give presents to my loved ones and to see all my family members again. Additionally the gingerbread and Christmas cookies from my grandma are the best.

The festive season before Christmas is making me happier and more thankful every year even when I’m sometimes stressed out. Even though the season is colder, I enjoy the clear air and the smell of winter. I prefer summer but I still think that the winter is wonderful because of Christmas and snow.

And it’s a relaxed season because you spend time inside with a cup of tea and good friends.

And even though I’m having a cold the whole and winter and I’m always cold, I still see the positive in that season. Because without winter there wouldn’t be a real Christmas (even when most of the times it’s not snowing at Christmas 😉 ).

Even when it’s cold and wet outside, go out! Meet friends for a cup of hot chocolate or tea! Visit a Christmas market! Take a walk and enjoy the lights and the fresh air!

The festive season is here to enjoy Christmas markets and to be grateful. Cuddle yourself on your couch with a cup of hot tea or hot chocolate and be grateful for it!




Morgen beginnt der Dezember und ich bin schon im Weihnachtsfieber. Ich liebe die Zeit vor Weihnachten, weil viele Menschen besser gelaunt sind, Weihnachtsmärkte überall offen haben und weil es die Zeit ist um dankbar zu sein, dass man sie mit der Familie verbringt.

Der Weihnachtsmarkt ist für mich so ein kleines Ding in meinem Leben, das mich glücklicher macht. Alles ist dekoriert und beleuchtet, die Kinder spielen vergnügt, die Erwachsenen trinken Glühwein, essen Lebkuchen und unterhalten sich.

Weihnachten ist für mich wichtig, weil ich es mit der Familie verbringen und ich dankbar dafür bin. Ich freue mich, wenn ich meinen Liebsten Geschenke machen darf und ich freue mich, wenn ich alle meine Verwandten mal wieder sehe. Zusätzlich dürfen die Lebkuchen und Weihnachtskekse von meiner Oma nicht fehlen, sie macht die besten.

Diese Weihnachtszeit vor Weihnachten macht mich jedes Jahr glücklicher und dankbarer, auch wenn man da oft gestresst ist. Obwohl diese Jahreszeit kälter ist, genieße ich die klare Luft und den Geruch nach Winter. Auch wenn ich den Sommer bevorzuge, finde ich den Winter mit Weihnachten und Schnee auch schön und entspannend.

Man verbringt die Zeit drinnen im Warmen mit einer Tasse Tee und guten Freunden.

Und obwohl ich meist den ganzen Winter erkältet bin und mir die meiste Zeit kalt ist, sehe ich das Positive an dieser Jahreszeit. Denn ohne Winter gäbe es auch kein richtiges Weihnachten (auch wenn es meist genau zu Weihnachten nicht schneit 😉 ).

 

Auch wenn es draußen kalt und nass ist, geh raus! Treffe dich mit Freunden auf ein heißes Getränk! Besuche Weihnachtsmärkte! Gehe spazieren und genieße dabei die Lichter und die frische Luft!

Die Vorweihnachtszeit ist da, um Weihnachtsmärkte zu genießen und um sich die Zeit zu nehmen dankbar zu sein. Kuschle dich auf deine Couch mit einem heißen Tee oder einer großen Tasse Heißer Schokolade und sei dankbar dafür!